Ce este un blog? Denumirea lui provine din limba engleză, de la expresia web blog, care înseamnă jurnal web pe internet. Blog este o publicaţie web, ce conţine articole periodice cu actualizare continuă. Această actualizare constă în adăugiri de texte noi, asemenea unui jurnal de bord, tote informaţiile fiind afişate în ordine cronologică inversă ( cele mai proaspete apar imediat, sus, la vedere ). În ultma vreme, tot mai mult, blogurile sunt folosite în educaţie, dovadă în acest sens fiind cele peste 400 de mii de bloguri educaţionale care sunt activate pe site-ul http://edublogs.com/.
Profesorii folosesc acest gen de comunicare în scopul eficientizării activităţii didactice . Folosirea unui blog sporeşte gradul de interacţiune şi lărgeşte grupul social căruia i se poate adresa. Învăţarea nu mai este doar un proces de transfer de informaţii de la professor la elev, ci un proces de construire de cunoştinţe în timpul interacţiunii cu ceilalţi participanţi ai grupului la o anumită activitate educativă. Orice postare online îi responsabilizează pe elevi, desfăşurând o muncă de mai bună calitate. Se manifestă acel simţ al datoriei faţă de prietenii lor din aceeaşi clasă, care se bazează unul pe altul în a avea o contribuţie adecvată la pagina clasei, dar şi dorinţa de a nu se simţi stânjeniţi când colegii le vor vedea munca. Elevii înţeleg astfel ce înseamnă spiritual de echipă, asumarea responsabilităţii, comunicarea, regulile unui dialog constructiv, identificarea unei probleme şi găsirea metodelor de rezolvare.
Între dezavantaje am putea menţiona, în primul rând, faptul că blogul nu este un mijloc de comunicare faţă în faţă, ci unul la distanţă. Este necesară o instruire prealabilă a utilizatorilor, deoarece nu toţi sunt familiarizaţi cu toate instrumentele ce pot fi folosite pe blog. Stilurile de învăţare ale elevilor, rezistenţa la schimbare se pot număra şi ele printre dezavantaje.
Întrucât avantajele sunt mai multe decât dezavantajele, se poate spune că blogul se înscrie printre acele metode care conduc la mutarea accentului de pe acumularea de cunoştinţe pe formarea de competenţe necesare atingerii scopului învăţării. Nici blogul, nici alte mijloace IT nu pot înlocui contactul direct cu profesorul la clasă. De aceea ele trebuie concepute ca o completare sau o extindere a formelor clasice de învăţare.
Foarte interesant articolul, doamna profesoara. Intr-adevar, nimic nu poate inlocui insa schimbul de informatii ce are loc in clasa, insa blogurile si mediile acestea virtuale sunt binevenite, mai ales pentru generatia noastra, dependenta de calculator.
RăspundețiȘtergereRadu Oana
Intr-adevar, articolul dumneavoastra este un articol interesant si obiectiv. In opinia mea, blogul este unul dintre mijloacele IT concepute ca o completare a formelor clasice de invatare, asa cum scrie si in acest articol, mai ales ca majoritatea tinerilor din ziua de azi stiu sau pot sa invete mai bine ca oricine sa se foloseasca de tot ce tine de domeniul IT.
RăspundețiȘtergereAm citit articolul dumneavoastra. Sunt de accord cu ce ati scris, intrucat blogul are avantaje, cat si dezavantaje. Acesta poate fi o sursa buna de informare, aici pot fi scrise diverse articole, referitoare la un anumit domeniu in functie de tematica abordata de blog. Dupa cum ati spus si dumneavoastra, folosirea unui blog sporeşte gradul de interacţiune şi lărgeşte grupul social căruia i se poate adresa, insa nu toti elevii au un blog personal.
RăspundețiȘtergereScarlat Diana
Film didactic foarte elegant, cu o selectie adecvata a imaginilor. Sunt sigura ca elevilor le va placea.
RăspundețiȘtergere